Åh vilken dag!!!!

Börjar dagen hyffsat bra (förutom att jag måste kliva upp tidigt för att jobba), borstar tänderna och äter frukost. Sen kollar jag ut, världens tråkigaste väder och bara ynka 12 grader. Stora gråa moln över hela himmlen. Visst jag ska jobba så då spelar det inte så stor roll, men ändå! Kommer till jobbet och ska öppna, en kassörska sjuk. Hinner inte ringa in nån, utan får köra kunderna i infon så länge. Nästa börjar nämligen 10 och i en timme kan jag stå ut med det. När klockan är 09:55 ringer hon. Bussen är sen.. Jahapp tänkte jag, Det är ganska mycket kunder i butiken nu och jag kan inte hålla på att ta betalt i infon längre...10:30 börjar nästa..Bara att stå ut..Precis då börjar kortköpen att strula. Kundkorten funkar inte. Banken ligger nere förtillfället. Sedan börjar kontokorten strula. Hela Birsta har tydligen problem. En kund blir super arg för att han inte får lämna igen en hygiensak som han har brutit förpackningen på. Fortfarande en man kort. Chefen får ställa sig i kassan. Kaos eftersom att korten inte funkar. Jag öppnar kortkassa (supersmart!) Men det rullar iaf på lite bättre eftersom att kunderna blir utsprida i olika kassor. Sen bang bom super lugnt. Alla går på rast. Är bered att börja skicka hem folk. Bang bom super mycket folk igen...Kaos. En kassörska är snäll och stannar, slutar med att hennes karl får stå utanför och vänta på henne i en timme, fanns ingen möjlighet att gå in och stänga henne. Kö, Kö, kö...Passar på i en liten lucka och stänger henne snabbt som ögat. Korten funkar igen så jag ställer mig i kortkassa igen. Ser folk inte skylten? Nästan alla kommer med kontanter. Det hänger en JÄTTESTOR skylt märkt med KORTKASSA. Plus att vi har kanske tre mindre skyltar runt kassan. Dagen slutar iaf bra med att jag får gå hem i tid. :)
Nu hoppas jag bara på en bättre morgondag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0